کتاب سی اثر

 

کتاب سی اثر نوشته کریستین بوبن نویسنده فرانسوی است. آثار بوبن مانند زنجیر به هم پیوسته‌اند، هر یک تصویر دیگری را روشن ساخته و در کنار هم، تابلوی زندگی و افکار نویسنده را شکل می‌دهند. برای او تجربه‌های ساده زندگی ـ کودکی، عشق، تنهایی ـ دستمایه خلق آثاری عاشقانه‌است. بوبن بیش از آن که به مضامین و کلمات اهمیت دهد، به آوا و لحن کلام می‌پردازد؛ با این حال نوشته‌های او سرشار از اندیشه‌اند. اندیشه‌ای که از زندگی عاشقانه اش و از عشقش به زندگی سرچشمه می‌گیرد. برای بوبن نوشتن، سراییدنِ آواهاست.

 

 

 

برشی از کتاب:

واقعه ی مرگ تو، تمام وجود مرا در هم ریخت…

تمام وجودم، جز قلبم را.

آن قلبی که تو ساختی و هنوز می سازی، قلبی که تو، هنوز در نبودت هم با دست های گم شده ات، به آن شکل می دهی و با صدای گم شده ات، آن را به آرامش دعوت می کنی و با خنده های گم شده ات، به آن روشنی می بخشی.

دوستت دارم…

جز این دو کلمه چیزی نمی توانم بنویسم، جز این دو کلمه چیزی برای نوشتن نمی یابم. این جمله ای است که تنها تو نوشتنش را به من آموختی و صحیح بیان کردنش را به من یاد دادی، آن هم با تاملی بسیار، هرکدام جداگانه و به وسعت چندین سده، و با همان آرامش و کندی که تنها مختص تو بود. با همان کندی که در همه ی کارهای روزمره ات نشان می دادی: چمدان بستنت و یا حتی مرتب کردن خانه ات. تو کند ترین زنی بودی که در طول عمر دیده بودم…کندترین و در عین حال تندترین.

چهل و چهار سال عمر تو مانند آذرخشی کند و آرام به سر شد، آذرخشی کند که در یک لحظه، سیاهی آن را بلعید.

دوستت دارم….

 

 

شما می‌توانید کتاب سی اثر نوشته کریستین بوبن را در اپسیلون مطالعه کنید.

دانلود کتاب سی اثر