عقل حاکم است

 

کتاب الکترونیکی آنجا که عقل حاکم است.

کتاب آنجا که عقل حاکم است، نوشته دنیس گرینبرگر، کریستین پدسکی و ترجمه دکتر حبیب الله قاسم زاده؛ روش‏ هايي را آموزش مي‏ دهد که در بهبود مسائل خلقي مانند افسردگي، اضطراب، خشم، آسيمگي، بخل و حسدورزي، احساس گناه و شرمساري، تأثیر میگذارند.

نکاتی که در این کتاب ذکر شده‏ است، همگی برخواسته از شناخت ‏درمانی، یکی از موفق‏‌ترین شکل‌‏های روان‌درمانی امروز است. شناخت‏‌درمانگران، بررسی افکار و باورهای مربوط به حالت‌های خلقی، رفتارها، تجارب فیزیکی و رویدادهای زندگی ما را مورد تاکید قرار می‌دهند، انگارۀ اصلی در شناخت‏‌درمانی این است که درک (دریافت) ما از یک رویداد یا تجربه، به شدت در پاسخ‌های هیجانی، رفتاری و فیزیولوژیک ما به آن رویداد یا تجربه، اثر می‌‏گذارند.

آنجا که عقل حاکم است به شما یاد میدهد که افکار، حالتهای خلقی، رفتارها و واکنش های جسمی خود را در موقعیتهای کوچک و نیز در رویدادهای بزرگ زندگی، تشخیص دهید.
یاد می‌گیرید که معنا و اهمیت افکار مختلف را در که طول روز به ذهنتان می‌رسد، مورد آزمون قرار دهید و آن الگوهای فکری را که در ارتباط تنگاتنگ با حالت‌های خلقی، رفتارها و یا روابط میان فردی ناکارآمد، قرار می‌گیرند، تغییر دهید.

 

برشی از کتاب

گاه افکار و رفتارهاي ما کاملاً بی ارتباط به نظر می رسد- مانند وقتی که شیر را داخل فنجان قهوه میریزیم و بعد فنجان قهوه را داخل یخچال می گذاریم، و کارتن شیر را روي میز. در سرتا سر روز ما رفتارهاي استقرار یافته خود را بارها تکرار می کنیم.

ارتباط فکر/ واکنش هاي جسمی چگونه است؟

افکار در واکنش هاي جسمی ما هم اثر می گذارند. مثلا با خواندن یک کتاب یا مقاله سرگرم کننده صحنه ها را تجسم میکنیم
و بدن ما واکنش نشان می دهد.

 

 

شما می‌توانید خلاصه ای از این کتاب را در اپسیلون مطالعه نمایید

 

دانلود کتاب آنجا که عقل حاکم است.